Finestres de Cultura a la Marina: art i literatura surten als carrers del barri
Del 7 al 14 de novembre, els aparadors de deu comerços de la Marina es transformen en petites finestres obertes a l’art i la literatura amb la campanya «Finestres de Cultura», una iniciativa impulsada per la Cambra de Comerç de Barcelona que vol apropar la cultura al comerç de proximitat i convertir els carrers del barri en un espai de descoberta.
Durant una setmana, passejar per la Marina tindrà un al·licient especial. Els establiments participants acolliran diferents obres d’art i propostes literàries als seus aparadors, convidant veïns i veïnes a aturar-se, observar i descobrir la cultura d’una manera diferent.
Una gimcana cultural per descobrir els comerços de la Marina
La campanya també proposa una gimcana perquè tothom pugui participar-hi i recórrer els deu establiments que formen part de la iniciativa.
El funcionament és molt senzill: cal visitar els deu comerços en l’ordre que cadascú prefereixi. A cada aparador hi trobaràs una obra d’art, un llibre i un codi QR amb una pregunta relacionada amb les peces exposades. Només hauràs d’escanejar el codi, respondre les preguntes i completar tota la ruta.
Entre totes les persones que completin la gimcana se sortejarà un premi de 100 € per bescanviar als establiments associats.
Deu comerços, deu finestres a la cultura
Aquests són els establiments de la Marina que participen en aquesta edició:
Art i Decoració – Carrer de la Mineria, 17.
Papereria Lage – Carrer dels Alts Forns, 72.
Calçats Cisne – Passeig de la Zona Franca, 220.
Calçats Jubel – Carrer de la Mare de Déu de Port, 252.
Electrodomèstics Jidiam – Passeig de la Zona Franca, 124-126.
Tucerrajeria.com – Passeig de la Zona Franca, 173.
Fotografia Galera – Passeig de la Zona Franca, 177.
Peluts – Carrer dels Alts Forns, 69, local 16.
Levakesh Botiga – Carrer de la Foneria, 21.
Zoo Condal – Passeig de la Zona Franca, 219.
La ruta compta també amb la col·laboració d’Index Books, com a llibreria col·laboradora, i Imaginart Gallery, com a galeria col·laboradora.
La música també s’afegeix a la ruta!
I perquè l’experiència sigui encara més especial, el divendres 13 de novembre, de 17.30 a 20.00 h, els carrers de la Marina s’ompliran de música amb una cercavila de Little Light Gospel Choir.
El recorregut començarà a Electrodomèstics Jidiam i anirà passant per diferents establiments participants, amb música i ambient pels carrers del barri, fins a arribar a Art i Decoració, on finalitzarà la cercavila.
Una proposta per gaudir del comerç, la cultura i la música sense sortir de la Marina.
T’hi apuntes?
Agafa el díptic, consulta el mapa, visita els deu aparadors i participa en aquesta gimcana cultural. Una bona oportunitat per descobrir establiments del barri, apropar-te a l’art i la literatura i, alhora, donar suport al comerç de proximitat.
Del 7 al 14 de novembre, la cultura es viu als aparadors de la Marina!
Fent comerç, fem Marina!

