NOTÍCIES
Confinament total Covid19 :: 29 Març- Pròrroga i Noves disposicions del Govern de l’Estat
30 de Març de 2020

Confinament total Covid19 :: 29 Març- Pròrroga i Noves disposicions del Govern de l’Estat

 

Diumenge 29 de març 2020, el Govern estatal, després de la reunió del Consell de Ministres de dissabte 28, va anunciar la pròrroga de l’estat d’alarma com a mesura per a la contenció de l’expansió de la pandèmia provocada pel Covid19. Aquesta pròrroga inclou el decret de confinament total de la població, a excepció dels serveis essencials, des del 30 de març i fins al proper 9 d’abril. Tots aquests treballadors que es quedin a casa, ho faran amb un permís retribuït recuperable.

En els casos que sigui impossible interrompre l’activitat de forma immediata, el Govern atorga una moratòria de 24 hores per fer-ho.

Trobareu el Real Decreto aquí i també us el podreu descarregar al final d’aquesta nota.

!! A DESTACAR:

> La pròrroga del confinament s’estén fins les 00.00h del dia 9 d’abril, 2020

Aquesta pròrroga s’acompanya de l’obligatorietat del cessament de l’activitat laboral i és aplicable a totes les persones treballadores per compte aliè, que treballin en empreses o entitats, l’activitat de les quals no hagués estat paralitzada a conseqüència  l’estat d’alarma.
Tots aquells treballadors que es quedin a casa, complint l’aplicació d’aquest Real Decret, ho faran amb  un permís retribuït recuperable (hauran de recuperar les hores no treballades) de caràcter obligatori, entre el 30 de març i el 9 d’abril. La recuperació de les hores de feina es podrà fer des del mateix dia de la finalització de l’estat d’alarma fins al 31 de desembre 2020.

Excepcions:
1.- Qui presta els seus serveis dins els sectors qualificats com a “essencials”:

  • Qui treballi dins la cadena d’abastiment del mercat i funcionament dels centres de producció de béns i serveis de primera necessitat (aliments, begudes, alimentació animal, productes higiènics, medicaments i productes sanitaris)
  • Qui treballi en hostaleria i restauració amb lliurament a domicili.
  • Treballadors de cadenes de producció i distribució de bens i serveis, tecnologia sanitària, equips de protecció i equipament sanitari i hospitalari.
  • Treballadors de serveis de transport tant de persones com de mercaderies, permesos durant l’estat d’alarma.
  • Treballadors dels serveis penitenciaris, protecció civil, salvament marítim, prevenció i extinció d’incendis, seguretat en les mines, trànsit i seguretat vial; així com treballadors d’empreses de seguretat privada amb serveis de transports de seguretat, resposta davant alarmes o vigilància discontínua, i aquells que els seus serveis de seguretat són garantia dels serveis essencial i l’abastiment de la població.
  • Qui treballi en manteniment de material i equips de les forces armades.
  • Qui treballi en centres i serveis sanitaris.
  • Qui atén a persones grans, menors, dependents o amb discapacitat.
  • Treballadors de centres I+R+I vinculats amb el Covid-19, aquells que mantenen els serveis mínims d’aquestes instal·lacions i els subministradors dels productes necessaris per aquesta investigació.
  • Qui treballa en serveis funeraris.
  • Qui treballi en centres i establiments d’atenció sanitària per animals.
  • Treballadors en punts de venda de premsa, de mitjans de comunicació, impressors de premsa i distribuidors.
  • Qui treballi en serveis financers, inclosos els bancaris.
  • Treballadors en empreses de telecomunicacions.
  • Treballadors de serveis de protecció i atenció a les víctimes de violència de gènere.
  • Advocats, procuradors, graduats socials, intèrprets i psicòlegs que assisteixin a actuacions processals permeses durant l’estat d’alarma.
  • Qui treballi en qüestions urgents des de despatxos i assessories legals i gestories.
  • Qui treballi en Notaries i registres per acompliment dels serveis essencials.
  • Qui treballi en serveis de neteja, manteniment, reparació d’avaries urgents i vigilància, així com qui presti serveis de recollida, gestió i tractament de residus perillosos, sòlids urbans, perillosos i no perillosos, recollida aigües residuals i activitats de descontaminació.
  • Qui treballi en centres d’acollida de refugiats i en els centres temporals d’immigrants.
  • Qui treballi en activitats d’abastiment, depuració, conducció, potabilització i sanejament de l’aigua.
  • Qui treballi en la provisió de serveis meteorològics, predicció i observació.
  • Qui treballi com operador del servei postal universal.
  • Qui treballi en sectors que participen de la importació i subministres de material sanitari (empreses logístiques, magatzems o trànsit de duanes)
  • Qui treballi en distribució de productes adquirits per comerç electrònic o per correspondència.

2.- Treballadors contractats per aquelles empreses que han sol·licitat o estan aplicant un ERTO.

3.- Treballadors que es troben de baixa per incapacitat temporal o  el contracte dels quals està suspés per altres causes legament previstes.

4.- Treballadors que puguin seguir desenvolupant la seva normal activitat mitjançant teletreball o qualsevol de les modalitats no presencial de prestació de serveis.


> Referent a l’activitat econòmica sector COMERÇ, es suspén tota activitat comercial al detall a excepció de
:  

  • Comerços d’alimentació, begudes i bens de primera necessitat
  • Farmàcies
  • Òptiques
  • Ortopèdies
  • Centres o clíniques veterinàries
  • Establiments de productes d’higiene
  • Establiments de venda de premsa i papereria
  • Estancs
  • Benzineres
  • Establiments d’equips tecnològics i de telecomunicacions
  • Botigues d’alimentació per animals de companyia
  • Perruqueries a domicili
  • Tintoreries i bugaderies
  • Comerç per internet, telefònic o per correspondència


> Limitació de Llibertat de Moviment
Es recorda que, durant l’Estat d’Alarma els ciutadans només podran circular per les vies d’ús públic per realitzar les següents activitats, que s’hauran de realitzar individualment, a excepció de si cal acompanyar a persones amb discapacitat, menors, persones grans o causes justificades:

  • Adquisició d’aliments, productes farmacèutics i de primera necessitat
  • Assistència a centres sanitaris
  • Desplaçament al lloc de treball per efectuar la seva prestació laboral, professional o empresarial
  • Retorn al lloc de residència habitual
  • Assistència i cura a majors, menors, dependents, persones amb discapacitat o persones especialment vulnerables
  • Desplaçament a entitats financeres 
  • Qualsevol altra activitat d’anàloga naturalesa degudament justificada
  • Per causa de força major o situació de necessitat  

La permanència als establiments comercials l’obertura dels quals estigui permesa haurà de ser l’estrictament necessària perquè els consumidors puguin realitzar l’adquisició d’aliments i productes de primera necessitat, quedant suspesa la possibilitat de consum de productes en els mateixos establiments.

En tot cas, s’evitaran aglomeracions i es controlarà que consumidors i empleats mantinguin la distància de seguretat d’almenys un metre a fi d’evitar possibles contagis.

Som comerciants, som restauradors, som autònoms. Però també som veïns, pares i mares, familiars i companys. Per responsabilitat, per generositat i per solidaritat us preguem que seguiu totes les indicacions dictades per a la contenció de l’expansió de la pandèmia provocada pel Covid19.

Comerciants La Marina
@comerciantslamarina
#FentBarriFemCiutat

Barcelona Comerç
@eixosbcn
#FentBarriFemCiutat

Fitxers relacionats:

Real Decret 476/2020, de 30 de març, pròrroga el estat alarma (PDF)

Preguntes sobre les restriccions a les activitats laborals no essencials per la COVID-19. Situació de permís retribuït recuperab (PDF)

Llegir notícia
Aprovada la primera linia d’avals a empreses i autònoms
28 de Març de 2020

Aprovada la primera linia d’avals a empreses i autònoms

 

El primer tram d’avals a empreses i autònoms anunciat pel Govern espanyol ja ha estat aprovat pel Consell de Ministres per garantir que les entitats financeres atorguin liquiditat a empreses i autònoms que s’hagin vist afectats per l’impacte de la crisi sanitària del coronavirus.

Aquesta primera dotació serà per valor de 20.000 milions d’euros, dels 100.000 milions anunciats pel Govern central (RD 8/2020, de 17 de març) i servirà per donar cobertura tant a préstecs nous com a refinançament d’empreses i autònoms que s’hagin quedat o estiguin a punt de quedar-se sense liquiditat arran de la crisi causada pel Covid-19 i que no puguin afrontar pagaments.

La dotació es dividirà  50% per a pimes i 50 % per a grans companyies.

  • En el cas de les pimes, tant per a nous préstecs com per a renovacions, l’aval serà d’un 80%.
  • En el cas de les grans empreses, l’aval serà del 70% per a nous préstecs i d’un 60% per a renovacions.

Aquesta mesura tindrà un caràcter retroactiu des del passat 18 de març, quan es va declarar l’estat d’alarma, de manera que es garantirà la concessió de préstecs i totes les renovacions amb una vigència igual al termini que hagi concedit l’entitat financera i un màxim de 5 anys.

Les empreses i autònoms interessats podran sol·licitar la garantia per a les seves operacions fins al 30 de setembre de 2020.

Les condicions de l’aval:

  • Per a préstecs de fins a 1,5 Mio €: 0,2 % de comissió anual sobre el saldo de l’import avalat.
  • Per a préstecs superiors a 1,5 Mio € concedits a pimes i autònoms (comissió anual):
    • 0,2 % per avals amb un venciment de fins a 1 any
    • 0,3 % per avals amb un venciment superior a 1 any i fins a 3
    • 0,8 % per avals amb un venciment superior a 3 anys i fins a 5

Des de Barcelona Comerç, seguim treballant per oferir-vos informació de manera aclaridora i precisa, de manera que us pugui ser útil per fer front als nous reptes que se’n presenten

 

Barcelona Comerç
@eixosbcn
#FentBarriFemCiutat

Llegir notícia
Línia d’avals del Govern català a través de l’ICF i Avalis
28 de Març de 2020

Línia d’avals del Govern català a través de l’ICF i Avalis

El Govern de la Generalitat, a través d’ICF (Institut Català de Finances) i Avalis de Catalunya, posa en marxa la línia de finançament ICF-Avalis Liquiditat dotada amb 750M€ d’avals que permetrà formalitzar préstecs per un total de fins a 1.000 milions d’euros per cobrir les noves necessitats de circulant d’autònoms i empreses que s’hagin vist afectades pel COVID-19.

A saber:

  • Aquest finançament ha d’estar vinculat al manteniment de llocs de treball.
  • Els préstecs, que es formalitzaran a través de les diferents entitats financeres adherides al conveni, comptaran amb l’aval del 80% de l’ICF o d’Avalis de Catalunya.
  • Les empreses podran demanar els crèdits a un màxim de 4 anys, amb fins a 1 any de carència inclòs.
  • Condicions del préstec: Tipus màxim: Euríbor més diferencial fins a 1,75 punts.
  • Condicions aval: Comissió anual del 0,65  % de la quantitat avalada (impacte del 0,52 % sobre l’import del préstec). Sense comissió obertura. Sense comissió cancel·lació aval.
  • L’empresa ha de sol·licitar l’import en funció de la caiguda esperada de les entrades de tresoreria derivada de la situació alarma Covid-19, pels diferents conceptes que l’afectin (caiguda comandes, impagaments…).

Des de Barcelona Comerç, seguim treballant per oferir-vos informació de manera aclaridora i precisa, de manera que us pugui ser útil per fer front als nous reptes que se’n presenten.

Barcelona Comerç
@eixosbcn
#FentBarriFemCiutat

Llegir notícia
Comerç, turisme i restauració demanen urgentment la suspensió imminent en el pagament d’impostos
21 de Març de 2020

Comerç, turisme i restauració demana urgentment la suspensió imminent en el pagament d’impostos.

Comerç, turisme i restauració demana urgentment la
suspensió imminent en el pagament d’impostos
Reclam unitari del sector subscrit per Foment Comerç i PIMEC Comerç, juntament amb el recolzament de 21 entitats, gremis i associacions del sector.
La mesura permetria generar a Catalunya més de 700 milions d’euros mensuals de liquiditat immediata només en el sector de comerç, turisme i restauració.
El sector del comerç, turisme i restauració, demana de forma unitària,urgent i imminent que en el proper consell de ministres s’aprovi una suspensió en el pagament
d’impostos, i molt especialment i de forma particular en relació a l’IVA, IRPF i quotes a la Seguretat
Social, per a totes aquelles empreses que fruit de la declaració de l’estat d’alarma i les mesures de
contenció de propagació del coronavirus, han hagut de tancar o han vist significativament reduïda la
seva activitat i la seva facturació.
Les patronals Foment Comerç i PIMEC Comerç, juntament amb el recolzament de 21 entitats, gremis i
associacions del sector del comerç, turisme i restauració de Catalunya (ABCcat, ACES, AIJEC, ANCECO,
ANGED, Apartur, ASSOCOME, Barcelona Comerç, Barcelona Oberta, CEDAC, Cecot Comerç, COACB,
Consell de Gremis de Comerç, Serveis i Turisme, Comertia, FEGP, FECOM, FOEG, Fundació Comerç
Ciutadà, Gremi del Motor, PIMEC Turisme i RETAILCAT) reclamen de forma excepcional, temporal,
urgent i imminent:

  • Suspendre durant els propers tres mesos la presentació (o com a mínim d’efectuar l’ingrés en la
    seva totalitat) de les declaracions i autoliquidacions tributaries (especialment en relació al IVA ,
    IRPF i quotes a la Seguretat social), tant les mensuals com les relatives a la totalitat del primer
    trimestre, excepte aquells que tinguin dret a devolució, com es habitual en el sector d’apartaments turístics i hoteler.

 

  • Que la mesura s’apliqui amb independència de l’import i els subjectes que les realitzin, sense
    interessos.

 

  •  Que aquestes quantitats suspeses, en el seu cas, es pugui fraccionar el seu pagament en posterioritat durant els sis mesos següents.

La suspensió en el pagament d’impostos es una mesura d’aplicació immediata que permetria generar a Catalunya fins més de 700 milions d’euros de liquiditat immediata al mes en el sector de comerç,
turisme i restauració, liquiditat que ajudaria a les empreses a poder fer front al pagament de proveïdors, treballadors, etc.

El comerç, turisme i restauració representen més del 22% del VAB de Catalunya, i són sectors de vital importància per a l’economia del país, ja que en conjunt generen més de 550.000 llocs de treball.

En la majoria dels casos, són empreses en les que més del 65% de les seves despeses mensuals estan relacionades amb el lloguer i el pagament de nòmines. En un context d’ingrés zero, és absolutament
necessari facilitar la liquiditat al sector per evitar la suspensió de pagaments i/o el tancament definitiu.

*LLISTAT D’ENTITATS, GREMIS I ASSOCIACIONS DEL SECTOR
1. ABCcat – Agrupament de Botiguers de Catalunya
2. ACES – Associació de Cadenes Espanyoles de Supermercats.
3. AIJEC – Associació Independent de Joves Empresaris de Catalunya
4. ANCECO – Associació Nacional de Centrals de Compra i Servicis
5. ANGED – Associació Nacional Grans Empreses de Distribució
6. Apartur – Associació d’Apartaments Turístics
7. ASSOCOME – Associació de Concessionaris de Mercabarna
8. Barcelona Comerç
9. Barcelona Oberta
10. CEDAC – Consell d’Empreses Distribuïdores d’Alimentació de Catalunya
11. Cecot Comerç
12. COACB – Col·legi Oficial d’Agents Comercials de Barcelona
13. Consell de Gremis de Comerç, Serveis i Turisme
14. Comertia
15. FEGP – Federació Empresarial del Gran Penedès
16. FECOM – Federació de Comerç de Lleida
17. FOEG – Federació d’Organitzacions Empresarials de Girona
18. Fundació Comerç Ciutadà
19. Gremi del Motor
20. PIMEC Turisme
21. RETAILCAT

Descarrega:

Pimec Comerç

Llegir notícia
ACTUALITZACIÓ a 18 març :: Més Preguntes i Respostes sobre les restriccions d’activitat degudes al COVID19 a Catalunya
18 de Març de 2020

eguint sempre canals oficials i en contacte permanent amb els departaments d’Interior i de Sanitat de la Generalitat, us fem arribar un recull de les preguntes més freqüents en relació a les restriccions de l’activitat de tots nosaltres. 

Aquest document, el·laborat pel CECAT-Centre de Coordinació operativa de Catalunya (www.gencat.cat/emergencies i @emergenciescat) el podreu descarregar al final d’aquesta nota.

PREGUNTES SOBRE LES RESTRICCIONS D’ACTIVITATS PEL COVID-19 A CATALUNYA

Versió 18/03/2020 20:00h.

 

Sobre mobilitat:

1. Em puc moure dins del meu municipi?
La mobilitat es limita a determinades activitats: adquisició d’aliments, productes farmacèutics de primera necessitat, entitats financeres i assegurances, desplaçament al lloc de treball, retorn a residència habitual, atenció i cura a menors d’edat, gent gran i altres persones especialment vulnerables. Sempre individualment excepte l’acompanyament a persones amb discapacitat o altra causa justificada. A més es manté vigent el confinament a Igualada, Òdena, Santa Margarida de Montbui i Vilanova del Camí on hi ha controls per no entrar ni sortir, excepte els serveis essencials  

2. Puc entrar o sortir d’Igualada, Òdena, Santa Margarida de Montbui o Vilanova del Camí?
No, perquè es manté el confinament a aquests municipis. Sí poden entrar i sortir les mercaderies en aquests municipis.

3. Puc entrar i sortir a la resta de municipis?
Sí, per a les activitats previstes (compra d’aliments o de productes farmacèutics de primera necessitat, desplaçament al centre de treball, retorn a domicili, assistència sanitària o cura de persones amb necessitats). La Generalitat demana limitar al màxim aquesta mobilitat.  

4.Hi ha algun “certificat de mobilitat” o document oficial que hagi de portar per poder circular a peu o amb vehicle?
No existeix aquest document hores d’ara  

5.Em puc desplaçar per canviar la custòdia de menors a una altra localitat, tant si està a prop com allunyada del meu domicili?
Sí, entenent que es tracta d’atendre un menor  

6. Puc sortir a comprar amb els menors a càrrec si no hi ha ningú més al domicili?
Demaneu a algú que us faci arribar els aliments o productes bàsics que us calguin o fer la compra per mitjans electrònics. Si no és possible, eviteu que entrin als establiments. 

7. Tinc un familiar a càrrec amb discapacitat / TEA que requereix sortir al carrer. Puc?
Si és imprescindible fer-ho per prescripció de professional sanitari o social, porteu a sobre el certificat de discapacitat i/o la prescripció del professional.  

8. La gent pot sortir al carrer i comprar?
Només per les compres habituals i evitant aglomeracions. L’estada dins l’establiment serà la mínima i imprescindible per realitzar la compra necessària. El Departament de Salut recomana mantenir entre 1 i 2 metres de distància entre persones.

9. Puc anar a veure el meu familiar/amic/veí a casa seva?
Només en els casos de persones vulnerables o dependents i sense que hagi contacte i mantenint una distància d’entre 1 i 2 metres. També per la recollida de menors d’edat en els domicilis dels progenitors/tutors, inclòs règim de custòdia compartida o similar.  

10. Puc visitar els meus familiars dependents?
Sí, per garantir l’atenció que necessitin. Mantingueu la distància d’1 a 2 metres i eviteu el contacte físic  

11. Sóc persona depenent. La persona que m’assisteix podrà venir?
Sí, forma part dels serveis essencials que es permeten.  

12. Puc portar els infants al parc?
No  

13. Puc deixar els mes fills a càrrec de la persona que els cuida habitualment perquè he d’anar a treballar?
Sí, entenent que es tracta de tenir cura d’un menor d’edat.  

14. Puc fer la compra per persones que no poden fer-ho per elles mateixes?
Sí, però quan li porteu no pot haver contacte i cal mantenir la distància d’entre 1 i 2 metres.  

15. Puc baixar les escombraries?
Sí  

16. Puc baixar les escombraries del meu veí?
Sí, però sense tenir contacte i respectant la distància d’entre 1 i 2 metres.  

17. Perquè no puc anar a veure als avis i passar la tarda amb ells?
Són un col·lectiu molt vulnerable al virus. Cal evitar el contacte. Truca’ls sovint perquè se sentint acompanyats i comprova si tenen necessitats. Si cal, porta’ls el que necessitin (bàsic) però evitant el contacte i respectant la distància d’entre 1 i 2 metres.  

18. Podem estar en els espais comunitaris de l’edifici on vivim?
No atès que és un espai privat d’ús públic.

19. Puc fer ús de les zones comunes de l’edifici on visc?
Només per les activitats imprescindibles (estendre la roba, per exemple) de forma individual. No es pot fer ús d’esbarjo, inclòs ús individual.  

20. Puc sortir al meu pati/balcó/terrassa particular?
Sí, en poden fer ús les persones que resideixen al domicili

21. Puc treure a passejar la meva mascota?
De forma individual cada persona

22. Puc quedar amb gent al carrer?
No. La sortida al carrer es limita a les activitats descrites que no inclou les trobades.

23. Es pot anar a la platja?
No perquè no està inclòs en els casos en que es permet la mobilitat a la via pública

24. Es pot anar a parcs o al bosc?
No perquè no està inclòs en els casos en que es permet la mobilitat a la via pública

25. Quina limitació hi ha pel què fa al nombre de persones dins de vehicles particulars?
Sempre de forma individual excepte acompanyar a persones grans, menors o discapacitats.  

26. Poden circular motocicletes i bicicletes?
Sí, només per les causes de mobilitat previstes i de forma individual

27. I dins de taxis?
De forma individual

28. Puc anar a recollir un familiar a l’aeroport, a l’estació, …?
No està previst específicament a les excepcions a la mobilitat en espai públic. Sí està previst per l’acompanyament de persones amb discapacitat, menors o altres persones amb necessitats i causa justificada (com ara gent gran)

29. Puc sortir per anar a signar un contracte, documentació o similar?
Només per causa justificada i si és inajornable. Cal recordar que s’ha suspès els terminis de tramitació administrativa (no es caduquen els tràmits durant aquests dies)

30. Podem compartir cotxe per anar al metge?
Només menors, dependents, persones especialment vulnerables o altres causes justificades

31. Els repartidors de paqueteria poden circular lliurement per fer la seva feina?
Sí en el marc de la seva activitat laboral

32. Si veiem gent desobeint el confinament obligatori sense necessitat? Es pot denunciar?
Sí, però s’ha d’evitar l’ús massiu del 112 i de les comissaries. La policia ja està actuant d’ofici.

33. Es pot arribar a detenir algú per anar pel carrer?
Sí, en cas de que circuli i no sigui per una de les causes que es permeten o no faci cas a les indicacions dels agents de l’autoritat

34. Puc anar a sales de vetlla al tanatori?
Sí, respectant les mesures previstes per evitar aglomeracions i mantenint les distàncies. No es permet en cas que el difunt sigui a causa de la COVID-19.

35. Tinc una cita mèdica. Hi puc anar?
S’estan posposant totes les no urgents.

36. Tinc una cita per rehabilitació. Hi puc anar?
S’estan posposant totes les no urgents.

37. Funciona el transport públic?
Sí, però amb afectacions al servei i la seva ocupació segons tipologia amb l’objectiu d’evitar aglomeracions. Consulteu detalladament en el gestor del servei.

38. Puc anar a fer gestions a l’ajuntament (multes, impostos…)?
Consulteu amb l’Ajuntament si podeu fer els tràmits telemàtics o posposar-los. S’ha suspès els terminis de tramitació administrativa (els propers 15 dies no compten dins dels terminis disponibles pels tràmits administratius)

39. He de canviar de pis i fer mudança. Puc?
Si és inajornable per venciment contractual o similar es pot considerar necessitat justificada. Porteu la documentació que ho acrediti.

40. Puc anar a donar sang?
Sí, responent a les crides que realitzi l’autoritat sanitària i amb mesures de precaució

41. Que passa si es caduca el DNI en aquests dies?
S’ha establert la pròrroga d’1 any, fins al 13 de març de 2021, de la vigència dels DNI de persones majors d’edat que caduquin des de l’entrada en vigor de l’estat d’alarma.

42. Com justificar una causa de força major o situació de necessitat per circular a l’exterior?
Porteu els documents que certifiquin la situació de necessitat o causa de força major perquè la policia ho pugui comprovar. Són només per a situacions de molta alta excepcionalitat


Sobre l’obertura d’activitats comercials o similars. Poden obrir?:


43. Estaran obertes les botigues d’aliments, supermercats i similars
Sí, com a servei essencial

44. Els subministraments a botigues d’aliments i supermercats estan assegurats?
Sí, la distribució alimentària està considerada un servei essencial i es coordina amb les plataformes de distribució l’arribada de productes bàsics.

45. Puc anar a bars i restaurants?
Estan obligats a tancar

46. Puc anar al cine o teatre?
Estan obligats a tancar

47. Puc anar al gimnàs o instal·lacions esportives?
Estan obligats a tancar tots els centres esportius i gimnasos i s’han cancel·lat els esdeveniments esportius.

48. La biblioteca/museus/centres cívics estan oberts? Hi puc anar?
Estan obligats a tancar

49. Els centres comercials estaran oberts?
Estan obligats a tancar

50. Les botigues en general que no es trobin en la situació que exposa el punt anterior poden obrir? Només les d’alimentació, begudes, farmàcies, metges, òptiques i productes ortopèdics, productes higiènics, perruqueries, premsa i papereria, benzineres, tabacs, equips tecnològics i de telecomunicacions, aliments d’animals de companyia, comerç per internet, telefònic o correspondència, tintoreries i bugaderies

51. Clíniques veterinàries?
Com a local minorista (venda) només està autoritzat la venda d’aliment per a animals, però la clínica veterinària no és un local minorista i per tant sí poden obrir.

52. Perruqueries?
L’apertura del local no està permesa. Sí està permès el servei a domicili.

53. Ferreteries?
No, perquè no està inclòs en les excepcions previstes pels locals minoristes

54. Botigues de recanvis?
No, perquè no està inclòs en les excepcions previstes pels locals minoristes

55. Immobiliàries, notaries i altres similars?
No, perquè no està inclòs en les excepcions previstes

56. Botigues de cigarretes electròniques?
No, perquè no està inclòs en les excepcions previstes. Sí poden obrir les botigues de tabacs

57. Botigues de mòbils?
Sí, com a excepció prevista pels locals minoristes (equips tecnològics i de telecomunicacions)

58. Locutoris?
No perquè no s’inclou en les excepcions d’obligació de tancament de locals oberts al públic

59. Hípiques?
No pel que fa a l’obertura al públic perquè seria assimilable als hipòdroms. Cal entendre que sí poden accedir per l’atenció dels animals com a causa de força major i justificable

60. Tallers mecànics d’automoció?
Sí, perquè no és un local minorista i per tant sí poden obrir

61. ITV?
Sí, pel mateix motiu que els tallers

62. Empreses de lloguer de vehicles?
No està permesa l’obertura del local comercial perquè té la consideració activitat comercial minorista. Malgrat tot, l’activitat de lloguer com a tal no està prohibida.

63. Llibreries i quioscos?
Sí, com a establiments de premsa i papereria (per tant, per la venda de premsa i papereria).

64. Els restaurants poden tancar al públic i fer menjars per emportar?
Només està específicament permesa l’entrega a domicili

65. Els establiments d’alimentació poden vendre menjar preparat?
Només venda per emportar. En cap cas consumició a l’establiment

66. Els forns de pa poden vendre begudes inclòs cafè?
Només venda per emportar. En cap cas consumició a l’establiment

67. Poden continuar les obres a la via pública?
Sí perquè no és una activitat comercial minorista

68. I les protectores d’animals?
Sí, però no es podrà passejar als animals en grups de persones.

69. I el mercat setmanal?
Pot funcionar però només les parades d’alimentació i begudes, productes higiènics, 
papereria, equips tecnològics i de telecomunicacions i aliments per animals de companyia.

70. Botigues de begudes?

71. Si tanquen els comerços minoristes i necessito un producte concret, com el puc aconseguir?
Està permès el comerç per internet, telefònic o correspondència. Per tant, pots fer la 
comanda per aquests mitjans.

72. Les activitats comercials que tenen fabricació i venda, poden treballar a porta tancada?
Sí, per exemple una fusteria que tingui taller propi, pot treballar si està tancada al públic.

 

Altres:

73. Hi ha un telèfon d’informació centralitzat?
D’informació el 012, per simptomatologia el 061. El 112 només per emergències i en cap cas 
per informació.

74. Què faig si rebo informació dels meus contactes a través del mòbil?
Contrasta sempre la informació amb les instruccions i dades de les fonts oficials. No reenviïs informació que no sigui de fonts oficials i no hagis comprovat prèviament.

75. Estan assegurats els moviments dels serveis d’emergència?
Sí.

76. Què es considera un servei essencial?
Seguretat i emergències, salut, serveis penitenciaris, serveis socials i residencials, serveis funeraris, electricitat, aigua potable, aigües residuals, serveis de depuració d’aigües, combustibles, gas, telecomunicacions, residus urbans i industrials, residus sanitaris, subministraments sanitaris i de farmàcia, distribució alimentària humana i per a granges i centres d’animals, animals vius (transport i veterinaris) i escorxadors

77. Quins són els grups de major risc?
Salut indica que els grups de major risc són les persones d’edat avançada i les persones amb malalties cròniques, com són les cardiovasculars, diabetis, cardíaques o pulmonars, o amb problemes al sistema immunològic.

Com sempre i, en aquests moments, més que mai, des de Barcelona Comerç no deixem de recomanar vivament GENEROSITAT, RESPONSABILITAT i MOLT DE SENY. 

 

Comerciants la Marina
@comerciantslamarina
#FentBarriFemCiutat

Barcelona Comerç
@eixosbcn
#FentBarriFemCiutat

Descarrega:

Actualització a 19 març FAQ’s restricció activitat degut al Covid19 (PDF)

Llegir notícia
ACTUALITZACIÓ! Publicades al BOE les mesures econòmiques Govern d’Espanya- COVID19
18 de Març de 2020

El Consell de Ministres va aprovar ahir, dimarts 17 de març, noves mesures econòmiques dins del pla de xoc per fer front a la pandèmia del COVID-19 que us detallem a continuació i que trobareu publicades al BOE* (BOE A-2020-3824) modificant el Real Decreto-ley 8/2020, de 17 de marzo, de medidas urgentes extraordinarias para hacer frente al impacto económico y social del COVID-19.

(*També podeu accedir al document, descarregant-ho al final d’aquesta mateixa nota)

Per aquest pla de xoc, el president del Govern espanyol ha anunciat es mobilitzaran 200.000 milions d’euros. D’aquests, 117.000 milions seran íntegrament públics i el restant es complementarà amb la mobilització de recursos privats.

1.-Suport a les famílies en situació vulnerable a conseqüència de l’impacte econòmic o social, així com a tots els treballadors:

  • Es destinaran 600 milions d’euros a les prestacions socials bàsiques, amb especial atenció a les persones majors i vulnerables
  • S’ampliarà la protecció dels subministraments d’aigua, electricitat i els serveis de telecomunicacions
  • Moratòria d’un mes en el pagament de les hipoteques per  aquelles persones que hagin perdut la seva ocupació o hagin vist reduïts els seus ingressos pel coronavirus

2.-Suport a les empreses: garantir el flux de crèdits de pagament de les empreses i autònoms:

  • Creació d’una línia d’avals de garanties públiques pel valor de 100.000 milions d’euros
  • Suport a la digitalització de Pimes per facilitar el teletreball

3.- Paquet de mesures per pal·liar la desocupació amb l’objectiu de “garantir que no tingui un impacte negatiu permanent en el nostre mercat laboral”:

  • Els ERTE seran considerats força major i els treballadors tindran dret a la prestació per desocupació encara que no compleixin el requisit establert i aquest no computarà per al futur.
  • El decret inclou, també, l’exoneració del pagament de cotitzacions a aquelles empreses que s’acullin a expedients de regulació d’ocupació temporals (ERTE), en comptes d’acomiadar als seus empleats.

4.-Autònoms:

  • Flexibilització de l’accés a la prestació per cessament d’activitat compatible amb l’exoneració del pagament de quotes a la seguretat social. Tots els autònoms amb pèrdues severes, també els societaris i els ocupadors, podran accedir a una prestació extraordinària per cessament d’activitat i quedaran exonerats de pagar la quotes a la Seguretat Social.
  • La quantia d’aquesta prestació, que duraria un mes però es podria prorrogar, i es calcularà amb el 70% de la base reguladora o amb el 70% de la base mínima quan no es pugui acreditar el període mínim de cotització per tenir dret a la mateixa.
  • Els beneficiaris seran autònoms l’activitat dels quals quedi suspesa per la declaració de l’estat d’alarma o la facturació de la qual en el mes anterior al que se sol·licita la prestació es vegi reduïda, almenys, en un 75% en relació amb la mitjana de facturació del semestre anterior.

5.- Garantir la recerca d’una vacuna contra el Covid-19


Des de Barcelona Comerç estem treballant per aconseguir mesures molt més ambicioses i la total implicació de les administracions per minimitzar els efectes econòmics que tindrà el  COVID-19 en els nostres comerços, durant l’estat d’alarma però, també, després.


Som comerciants, som restauradors, som autònoms. Però també som veïns, pares i mares, familiars i companys. Per responsabilitat, per generositat i per solidaritat us preguem que seguiu totes les indicacions dictades per a la contenció de l’expansió de la pandèmia provocada pel Covid19.

Comerciants la Marina
@comerciantslamarina
#FentBarriFemCiutat

Barcelona Comerç
@eixosbcn
#FentBarriFemCiutat

Descarrega:

Real Decreto-ley 8/2020, de 17 de marzo (PDF)

 

Llegir notícia
Mesures fiscals Ajuntament de Barcelona- COVID19
17 de Març de 2020

L’Ajuntament de Barcelona suspèn i ajorna el pagament de tributs municipals

Després d’escoltar les peticions de les entitats de comerç de la ciutat,  incloses les de Barcelona Comerç, l’Ajuntament de Barcelona va anunciar ahir un primer paquet urgent de mesures fiscals dirigides al teixit empresarial com a resposta a la situació actual generada pel COVID-19.

Per fer-ho possible, es crearà l’Oficina tributària d’atenció i assessorament per la crisis del COVID-19

L’Oficina tributària oferirà plans individualitzats per flexibilitzar els terminis pel pagament i tràmits de tributs municipals per empreses i ciutadania.
En els tràmits amb els tributs municipals, s’allarga el termini per pagar, recórrer o sol·licitar-ne la devolució durant el temps que duri l’estat d’alarma.
Es podrà ajornar el pagament de tots els tributs, prèvia sol·licitud, sense interessos ni recàrrec durant l’any 2020. 

Exempció del preu públic de recollida de residus mentre duri l’estat d’alarma
No es cobrarà el preu públic per la recollida de residus comercials i industrials als comerços, establiments de restauració, autònoms i empreses afectats per impossibilitat d’obertura al públic durant l’estat d’alarma decretat pel Govern.

Devolució de la taxa de terrasses dels dies que no s’ha exercit l’activitat i s’estudiaran canvis en les llicències
Es retornarà la taxa de terrasses per impossibilitat d’aprofitament de l’espai públic. En aquells casos on encara no s’hagi pagat la taxa, es procedirà a la reducció per la part proporcional.

S’ajorna el cobrament de l’Impost d’Estades en Establiments Turístics (IEET) a setembre
S’ajorna el cobrament de l’Impost d’Estades en Establiments Turístics (IEET) fins al setembre de2020, com a mesura de suport al sector turístic, d’acord amb la mesura anunciada dins el paquet de mesures econòmiques de la Generalitat de Catalunya.

L’Ajuntament elaborarà un decret per a garantir la continuïtat de tots els contractes públics
L’Ajuntament elaborarà un decret per a garantir la continuïtat de tots els contractes públics i a la vegada garanti la compensació d’aquells que no es puguin prestar sempre i quan hi hagi manteniment de l’ocupació ni regulacions no acordades

Plantejarem a l’Estat destinar superàvit municipal a la lluita contra els efectes del COVID-19L’Ajuntament de Barcelona instarà a la modificació de la Llei d’Estabilitat per tal d’introduir nous supòsits d’aplicació del superàvit pressupostari del Consistori i poder destinar-lo a reforçar la lluita contra la pandèmia i els seus efectes.

Ajornat el període sancionador de la Zona de Baixes Emissions
Pel que fa l’entrada en vigor del període sancionador de la Zona de Baixes Emissions Rondes Barcelona, prevista per al pròxim 1 d’abril, queda ajornada temporalment.

No es multa per aparcar en l’àrea verda i blava i es facilita la càrrega i descàrrega
L’Ajuntament de Barcelona no sancionarà per l’ús de la zona blava i la zona verda a la ciutat, mentre estigui en vigor la situació d’estat d’alarma, de manera que es despenalitzen els incompliments horaris.
Es facilitarà la càrrega i descàrrega professional per abastir supermercats i mercats en horari també diürn.


Aquí teniu el 
document amb informació ampliada sobre cada una d’aquestes mesures aprovades per l’Ajuntament de Barcelona. També el  trobareu annex a aquesta nota.

 

Des de Barcelona Comerç estem treballant per aconseguir mesures molt més ambicioses i la total implicació de les administracions per minimitzar els efectes econòmics que tindrà el  COVID-19 en els nostres comerços, durant l’estat d’alarma però, també, després.

Comerciants la Marina
@comerciantslamarina
#FentBarriFemCiutat

Barcelona Comerç
@eixosbcn
#FentBarriFemCiutat

Descarrega:

Mesures fiscals Ajuntament de Barcelona – COVID19

Llegir notícia
CONSEQUÈNCIES DE L’APLICACIÓ DEL REIAL DECRET 463/2020 D’ESTAT D’ALARMA I EL REIAL DECRET-LLEI 7/2020 DE MESURES URGENTS PER RESPONDRE A L’IMPACTE ECONÒMIC DEL CORONAVIRUS COVID-19
16 de Març de 2020

CONSEQUÈNCIES DE L’APLICACIÓ DEL REIAL DECRET 463/2020 D’ESTAT D’ALARMA I EL REIAL
DECRET-LLEI 7/2020 DE MESURES URGENTS PER RESPONDRE A L’IMPACTE ECONÒMIC DEL
CORONAVIRUS COVID-19

Donada l’excepcionalitat en la quan viurem els pròxims 15 dies naturals, volem explicar com afecta a nivell laboral i fiscal l’estat d’emergència que es va decretar el dissabte.

 

L’Estat d’emergència s’ha regulat en el Reial Decret 463/2020 de 14 de març de 2020. Els aspectes més importants que volem destacar en aquesta nota són els següents:

  1. Tancament activitats econòmiques

 

Es prohibeix obrir al comerç minorista, excepte:

  • Alimentació i begudes
  • Productes i béns de primera necessitat
  • Farmàcies, serveis/productes mèdics, òptiques i productes ortopèdics
  • Productes higiènics
  • Estancs
  • Combustible
  • Equips tecnològics i de telecomunicacions
  • Aliments per animals
  • Comerç per internet
  • Telefonia i/o correspondència
  • Bugaderies i tintoreries

 

 

Com podeu observar, no fa referència a empreses i negocis que no siguin comerç minorista

(com poden ser professionals) les quals poden obrir.

 

Les empreses o negocis que obrin és recomanable que puguin oferir als seus treballadors facilitats per complir les mesures de prevenció, bàsicament, la de poder mantenir un mínim de UN METRE de distància entre les persones i les d’higiene.

 

  1. Limitació de la llibertat de circulació de les persones

 

Només es podrà circular per les vies públiques pels següents motius:

  • Adquisició d’aliments, productes farmacèutics i de primera necessitat ( és a dir, tots aquells que es venen en els comerços que poden romandre oberts)
  • Assistència a centres, serveis i establiments sanitaris
  • Desplaçament al lloc de treball
  • Retorns a la residència habitual
  • Assistència i cura de persones grans, infants/menors, dependents, discapacitats i vulnerables
  • Desplaçament a entitats financeres
  • Per causa de força major o situació de necessitat
  • Qualsevol altra activitat anàloga que haurà de fer-se individualment, a excepció d’acompanyar a persones que ho necessitin.

 

 

 

NIVELL LABORAL:

 

  1. Tots els treballadors infectats amb el coronavirus o que es trobin aïllats a casa en quarantena tindran dret a tramitar baixes per malaltia professional i no per malaltia comuna sempre que estiguin donats d’alta a la Seguretat Social. Això suposa que la prestació s’eleva al 75% de la base reguladora i que es cobra des del dia següent a la baixa laboral i amb càrrec a l’Administració. Hi ha convenis que arriben a cobrir el 100% de la base de la cotització, en aquest cas, la diferència del 25% aniria a càrrec de l’empresa.

 

Aquest mesura afecta tant a treballadors per compte aliena com pròpia.

 

També es produeixen canvis en la forma de la tramitació de la baixa, atès que es prioritza que els contagiats quedin aïllats, no cal el desplaçament del malalt al centre de salut. Els metges de Medicina Preventiva i Salut Pública després de la visita dels metges d’urgència al domicili dels treballadors en aïllament preventiu han de comunicar per correu electrònic als facultatius d’Atenció Preventiva i a la Inspecció de Serveis sanitaris de cada comunitat quins treballadors poden rebre la prestació. Els inspectors metges hauran de fer un seguiment i supervisió temporal dels treballadors en incapacitat temporal per aïllament preventiu.

 

  1. En el cas que l’empresa o negoci vulgui tancar, per decisió pròpia, i no es pugui teletreballar, no hi ha encara mesures

 

Existeix el ERTO (expedient de regulació temporal d’ocupació). Però com qualsevol procés de regularització de plantilles és molt carregós encara. Hi ha una iniciativa perquè a causa del coronavirus es permeti agilitzar aquest procés i sobre tot que sigui considerat de força major per així evitar penalitzar a empreses i treballadors. Encara no hi ha res decidit.

El més recomanable, àgil i pràctic és arribar a acords puntuals. I aquí hi ha un ventall de
possibilitats en què cap de les parts surt perjudicada:
o acumular les hores no fetes per fer-les posteriorment sense considerar-les
hores extres. Es podria considerar un període de temps per poder-les realitzar
o bé planificar-ho en moments determinats en que s’acumula volum de treball.
o considerar els dies de tancament com de vacances, que restaria de les vacances
anuals establertes per conveni.
3. Els autònoms que tenen prohibit per llei obrir, o que no vulguin fer-ho de manera
voluntària,s’està negociant poder diferir el pagament de la quota d’autònoms de març.
Però encara no s’ha decidit res.
NIVELL FISCAL/FINANCER/LEGAL:
L’única mesura presa fins ara és l’ajornament de deutes tributaries.
Què vol dir:
– En totes les declaracions-liquidacions i autoliquidacions que el seu termini de
presentació i ingrés finalitzi des de la data d’entrada del reial decret al 30 de maig, es
pot ajornar el seu pagament que sigui inferior a 30.000 euros.
– El termini d’ajornament serà de 6 mesos i DURANT ELS 3 PRIMERS MESOS NO
MERITARAN INTERESSOS DE DEMORA.
– Es poden acollir a aquestes condicions els autònoms i PIMES (fins 6 milions d’euros de
facturació)
El realment nou d’aquesta mesura són dos aspectes molt importants:
1. Que permeten ajornar impostos que fins ara no es podia, com són els de les retencions
d’IRPF (models 111 i model 115), pagaments a compte (model 130 i model 202) i quotes
repercutides d’IVA.
2. Durant els tres primers mesos no hi ha interessos de demora. Això vol dir que s’han de
començar a retornar les quantitats ajornades als tres mesos. Si es triga més, ja
s’aplicaran els interessos.
Com es pot comprovar de moment, aquestes mesures no impliquen ajornament en la
presentació de les obligacions fiscals, és a dir, que el mes d’abril s’hauran de presentar els impostos corresponents al 1trimestre del 2020.

  • Els establiments  de l’Eix de la Marina que trobareu oberts:
    • Món Animal * Foneria, 43. / 93-431-74-02
    • Peluts* Alts Forns,69. / 93-422-90-79.
    • Bugaderia La Whas* Mineria, 17. / 666-242460.
    • Celler la Marina* Aviador Durán, 2. / 680-188-509.
    • Dilluns a 09.00h a 14.00h  diumenge 10h a 14.00h.
    • Drogueria Feli* Als Forns, 74. 688-89-30-77. Matins
    • Drogueria Ramiro López*, 228 93-332-22-12. Matins
    • Estanc Zona Franca * Passeig de la Zona Franca, 244. / 93-332-69-46
    • Estanc 276 Papereria Lage Alts Forns, 72 /93- 332-65-66.
    • Farmàcia Cuscó* Passeig de la Zona Franca, 163./ 606-885-784.
    • Farmàica Panadés, 226 * Passeig de la Zona Franca, 226./ 93- 332-34-47.
    • Farmàcia Roberth -Estelrich* Mineria, 12. / 93-332-10-75.
    • Farmàcia Forns Giró*  Mare de Déu de  Port, 234. /  93- 332-21-94.
    • Farmàcia  Carmen Barenys * Passeig de la Zona Franca,122  608-975-406.
    • 365. Café i Forn de Pa *  Mare de Déu de Port 271 MAre de Déu de
    • Port, 379*   Passeig de la Zona Franca, 379 /934-421-87-26/ 93-422-38-47.
    • Pa i Café més que bó*  Mineria, 18./ 616-046-732. Matins
    • Forn El Taller * Alts Forns, 61.  /  93-828-91-22.
    • Josa Óptics*  Passeig de la Zona Franca, 155. / 93-432-24-98. Dilluns, dimecres, i divendres.
    • Papereria Navarro * Passeig de la Zona Franca, 181. / 93-332-57-94. Matins
    • Canisseria Àngel * Foneria, 26 /  93-332-64-44.
    • Condis Supermercat* Passeig de la Zona Franca, 210. / 93-431-84-78.
    • Centre d’Infermeria i Podologia * Míneria, 17. / 93-332-14-98. visita 1h al dia.

Els establiments i serveis de l’Eix de la Marina  tancats amb telèfons d’urgències i/o emergències:

  • Assessoria Anna Maria MadridAvda. Josep Tarradellas, 8. 93-419-52-87.
  • Assessoria Bofill Associats * Mineria, 17. / 609 -932- 494.
  • Copisteria Sant Jordi *. Foneria, 42. / 93-421-33-23.  
  • Estanc Zona Franca * Passeig de la Zona Franca, 244. / 93-332-69-46.
  • Bayot Collado Mare de Déu de Port, 168/ 601-156-042.
  • Tucerrajeria.Com */ Passeig de la Zona Franca, 173. / 661.991-144.
  • Contrucciones Macarro Ferrocarrils Catalans, 87. / 93-332-78-56.
  • Notaria Mªde los Desamparados * Passeig de la Zona Franca, 242./ 93-628-28-06.
  • NouEspaiPasseig de la Zona Franca,177. / 93-517-63-18.
  • Jojoto Barcelona * Ferrocarrils Catalans, 43. /+447826495662.

Establiment que atenen on-line:

  • Kids and us *  Mecànica, 17, @kidsandus.lescorts.sants
  • Small talk* @samallenglishscholl.
Llegir notícia
El nou Director de Comerç visita el Patronat de Barcelona Comerç
17 de Gener de 2020

El nou Director de Comerç visita el Patronat de Barcelona Comerç

 

Aquest dijous, 16 de gener, enmarcada dins la primera Reunió del Patronat de l’any de Barcelona Comerç hem rebut la visita del Sr Manel Vázqueznou director de Comerç, Restauració i Consum de l’Ajuntament de Barcelona, conegut de la casa per la seva participació en el projecte de l’Any del Comerç i la Cultura.

Amb la intenció de conèixer de primera ma el programa previst en matèria de comerç per aquest 2020 que acabem d’arrencar i pels propers anys i de poder trasmetre al Director les nostres reflexions de futur però també les nostres inquietuds, en Manel Vázquez,  passa per la seu de Barcelona Comerç per a una primera presa de contacte oficial amb tot el nostre Patronat en ple.

Sabent que junts som més forts i arribem més lluny, estem convençuts que continuarem reforçant els nostres
vincles i de que assolirem plegats els reptes que ens depara el futur.

Director Vázquez, nom de el Patronat de Barcelona Comerç, del seu President i dels  25.000 comerços de la ciutat que ens fan confiança, moltes gràcies per escoltar-nos, Director.

Barcelona Comerç
@eixosbcn
#FentBarriFemCiutat 

Associació de Comerciants La Marina
@comerciantslamarina
#comerçdelamarina

Llegir notícia
Calendari d’obertura comercial Barcelona 2020
13 de Gener de 2020

Llegir notícia
Rebaixes d’hivern. Quina és la diferència entre oferta, rebaixa i promoció?
10 de Gener de 2020

Rebaixes d’hivern. Quina és la diferència entre oferta, rebaixa i promoció?

Fem un repàs a algunes qüestions importants que cal tenir en compte al moment de planificar la gestió i comunicació de la nostra campanya. Luis Álvarez, el Defensor del Client de Barcelona Comerç ens ho recorda:

Quina és la diferència entre oferta, rebaixa i promoció?

  • La rebaixa és la reducció del preu d’un servei o producte que ha estat abans a la venda i no pot implicar una reducció de la qualitat ni de la garantia.
  • L’oferta o promoció és la publicitat d’unes condicions especials més beneficioses en relació a les practicades habitualment. Per exemple, l’obsequi d’un altre producte amb una determinada compra; un descompte amb una segona unitat,…
  • La liquidació és una venda de caràcter excepcional per extingir existències de productes com a conseqüència, per exemple, del cessament de l’activitat comercial o el canvi en l’orientació del negoci.


Les ofertes, rebaixes o promocions estan subjectes a mínims o màxims de descomptes? 

Al tractar-se d’un tipus de venda voluntària no hi ha cap reglamentació pel que fa al percentatge de descomptes.


Com cal marcar els articles que tinc rebaixats?

Els productes rebaixats han de mostrar el preu normal o habitual i el rebaixat. El preu rebaixat es pot substituir, opcionalment, pel percentatge de la rebaixa. En aquest cas, el preu inicial és necessari que es mantingui.


Si vull fer publicitat de les meves rebaixes quina informació estic obligat a indicar?

S’ha d’indicar sota la denominació rebaixes, expressada, almenys, en català i diferenciada d’altres tipus de vendes a preus inferiors als habituals i cal informar, sempre, del preu habitual i del rebaixat

A la publicitat de les ofertes o promocions, per la seva banda, és imprescindible fer constar com a mínim, la data d’inici de la promoció u oferta i la seva durada o bé, el nombre d’unitats disponibles en oferta o promoció, o el nombre de persones consumidores que es poden beneficiar de la promoció, fent menció dels requisits, les condicions, la qualitat i les prestacions i avantatges sota els que és regirà la promoció.


Si decideixo fer rebaixes només sobre una part dels meus productes, puc anunciar, a l’aparador, per exemple, que les faig?

Es pot anunciar de qualsevol manera visible i a l’establiment ha d’estar degudament senyalitzat quins productes estan rebaixats.


Existeix un mínim percentatge d’articles que necessàriament ha d’estar rebaixats per “declarar-me” en rebaixes?

Es tracta d’una oferta comercial no obligatòria per la qual cosa no hi ha límits, però els productes rebaixats han d’estar clarament diferenciats. Altra cosa és que si la quantitat és mínima pot provocar un sentit de frustració a la persona consumidora. El que no es pot és rebaixar productes deteriorats, o que han estat objecte d’algun altre tipus de promoció fins un mes abans.

Durant les rebaixes puc vetar el pagament amb targeta de crèdit?

No. Cal admetre les targetes en les mateixes condicions habituals.

Els terminis de devolució canvi o reclamació són els mateixos que en períodes de venda normals?

No hi ha obligació de canviar un producte que està en perfecte estat, si no és que s’anunciï. El més correcte és informar al client sobre la política de devolucions de l’establiment, indicant, per exemple, que no s’accepten devolucions de productes rebaixats.


Si durant l’any accepto retornar els diners en una devolució, estic obligat a fer el mateix, o puc lliurar vals de bescanvi?

Com en el cas anterior, cal anunciar la política de devolucions i si durant les rebaixes no accepto canvis a diferència d’altres períodes, caldrà deixar-ho ben clar. De la mateixa manera, si sí que acceptem les devolucions, caldrà informar als clients com es faran aquestes devolucions, és a dir, si el producte es podrà canviar per un altre, si es tornaran els diners o si es bescanviarà per un val. En aquest darrer cas, a més, caldrà fer constar el període de validesa d’aquest val.

Puc dedicar de forma habitual una part del meu negoci a outlet de peces de temporades anteriors?

El rètol exterior amb la paraula outlet està restringit als establiments dedicats exclusivament a la venda d’excedents de producció o de temporada. Aquest tipus de venda és diferent a les rebaixes, com la venda de saldos, les vendes exclusives, les liquidacions, etc.

Si tinc botiga física i virtual, els preus d’oferta, promoció o rebaixa dels productes cal que sigui el mateix o puc fer més descompte en un canal que en altre?

Es podria interpretar com una empresa que té més d’un establiment i per tant, cada un d’ells pot tenir preus diferents. Altra cosa és el dret a la devolució, que és obligat en les botigues en línia, durant un termini de 14 dies.

 

Durant els períodes de rebaixes puc variar el meu horari comercial habitual?

L’horari comercial ha de complir la normativa vigent. Si la modificació que volem fer no la contradiu, s’entén que aquest es pot canviar, això sí, cal oferir la corresponent informació d’acor a la normativa municipal que dicata que els establiments comercials han d’exposar l’horari adoptat de manera que la informació sigui visible per al públic, fins i tot amb l’establiment tancat.

Per saber-ne més:

Defensor del Client

Servei del Defensor del Client de Fundació Barcelona Comerç. Inclou informació pràctica sobre consum.

www. consum.gencat.cat/temes_de_consum/rebaixes

Web de l’Agència Catalana de Consum. Inclou un apartat específic sobre Rebaixes, ofertes i promocions.

http://www.ajuntament.barcelona.cat/comerc/ca/normativa-municipal-0Web de l’Ajuntament de Barcelona. Inclou la normativa municipal de comerç.

www.eixosbcn.org/cat/noticias/Cal_conservar_la_marca_Rebaixes/571.html#.WUg0YGPkOV4

Web de  Barcelona Comerç, amb el detall del posicionament de l’entitat davant la liberalització dels períodes de rebaixes.

#FentBarriFemCiutat
@eixosbcn @comrciantslamarina

 

Llegir notícia
El Pare Noel  va visitar el barri de la Marina de la mà dels comerciants…
22 de Desembre de 2019

El Pare Noel  va visitar  el barri de la Marina de la mà dels comerciants…

Per quart any consecutiu el barri de la Marina va rebre una visita molt especial.  El Pare Noel  i els seus ajundants els Mainarons . Els comerços associats van repartir durant els dies previs la carta del Pare Noel als més menuts de la casa, alguns ja venien preparats de casa amb tots els seus desitjos i pels més despitats, la Mainarona Alejandra Directora de l’acadèmia d’anglès Kids and Us  va impartir un  taller de postals nadalenques.

Una gran filera de nens, nenes, pares, mares, pares, àvis i àvies van romandre els dos diez que el Pare Noel va visitar la Marina.

A la pregunta de si s’havien portat bé per rebre tot allò que demanaven, tota la canalla responia amb un sí rotund, tot i que les mares s’ho pensaven més i el mateix Pare Noel. “És meravellós, tots són molt bons, però jo crec que alguna mentideta m’han dit” va dir en Pare Noel.

A més, tres veïnes del barri es van oferir voluntàries per repartir una xocolata calenta amb melindros (Pa i café més que bó). Va ser una tarda d’allò més completa organitzada pels comerços associats a l’Associació de Comerciants de la Marina  i amb la col·laboració de les entitats com La Cadena d’Estrelles Altes, (Vicenç Larrotcha ), Artistes de la Marina, (Diego Egea), La Unió d’Entitats, L’acte es va organitzar el divendres 20 i  dissabte 21  de desembre.

Enguany com a novetat vam gaudir d’un Mercat Nadalenc del comerç de proximitat associat. Drogueria Ramiro, Calçats Jubel, Mavi Moda i Complements, Peluts i Celler Marina, aquest últim va repartir la beguda típica dels Mercats de Nadal del centre d’Europa vi calent amb diferents espècies com ara canyella, clau, nou moscada i el secret ben guardat de la Rosa experta en fer aquesta modalitat de beguda calenta.

Ara cal d’esperar a l’any vinent per tornar a veure al Pare Noel, porteu-vos bé!

Llegir notícia
La tapa de Jojoto de l’Alexander i Eucuadis ha estat la guanyadora de la VII  edició de la Marina Tapea
18 de Desembre de 2019

La tapa de Jojoto de l’Alexander i Eucuadis ha estat la guanyadora de la VII  edició de la Marina Tapea

Arepita de llardons i el seu secret Ibèric ha estat la tapa guanyadora de la VII edició de la Marina Tapea per ser la tapa millor valorada entre tots clients que han participat en fer la ruta sencera.   El restaurant Jojoto que el podeu trobar al carrer Ferrocarrils Catalana, 43 va obrir a mitjans de maig. La seva oferta gastronómica trepitja amb força i ha  agradat molt entre ens veïns i veïnes dels barris de la Marina, també és un restaurant recomenat entre el turisme extranger de Barcelona. El tarannà de l’equip, la bona gastronòmia i l’experiència que gaudeixes a  l’establiment ha fet augmentar les seves reserves. La seva gastronòmia   és sobretot  cuina  venoçolana amb producte de poximitat.

El passat 18 de desembre es va celebrar un sorteig d’una estada d’hotel a l’Hostal Estrella de Rupit (habitació doble superior i esmorzar inclòs) per a dues persones, per participar i fer la ruta completa “La Marina Tapea”

Amparo Rovira Pascual  ha estat la guanyadora i es troba feliç de compartir el seu premi amb el seu marit Josep Maria Vasconcellos que precissament enguany celebren el seu 40è aniversari de boda.

Llegir notícia
El Pare Noel visita la Marina amb els menairons per recollir la teva carta/Mercat de Nadal
12 de Desembre de 2019

El Pare Noel visita la Marina amb els menairons per recollir la teva carta

El Pare Noel ja està de viatge cap a les cases de tots els nens i nenes de La Marina.
Ja ha sortit de Lapònia i està a punt a punt d’arribar…

Moooolt important: recordeu que durant tot el mes de desembre els establiments associats  repartiran cartes als més menuts del barri.

Podeu fer entrega de les vostres  cartes als ajudants del Pare Noel, els menairons           ( follets del bosc).

 

-Divendres 20 de desembre per la tarda de 17 a 19.30h.

  • Xocolatada popular
  • Taller infantil “welcome Santa Claus” a càrrec de Kids and us La Marina.
  • Mercat Nadalenc

-Dissabte  21 de desembre d’11 a 13.30h i de 17 a 19.30h.

  • Taller infantil “welcome Santa Claus” a càrrec de Kids and us La Marina.
  • Vi calent a càrrec del Celler La Marina.
  • Mercat Nadalenc

 

Passeig de la Zona Franca, Metro Foneria.

Així que els dies 20 i 21 de desembre, grans i petits podeu entregar la vostra carta als seus ajudants.

Sigueu bons!.

 

Llegir notícia
Black Divendres
29 de Novembre de 2019

Els comerços de la Marina tenen preparats un munts de descomptes i promocions per aquest divrendres i dissabte.

ZAS! CAKE

MODES MAVI

ICALY CORREDURIA DE SEGUROS

CRISTALES Y TACHUELAS

MON ANIMAL

GENERAL OPTICA

DROGUERIA FELI

DROGUERIA RAMIRO

TUCERRAJERIA.COM

MAC MOBLES

CALÇATS JUBEL

MI PELU

ESTILISTAS DANIEL FERNANDEZ

ELECTRODOMESTICS VANWARD

FARMÀCIA BARENYS

FARMÀCIA PANADES

ART I DECORACIÓ

CENTRE D’INFERMERIA I PODOLOGIA

CALZADOS CISNE

MULTIOPTICAS

JOSAÒPTICS

THERANENS I THERAGRANS

MOBLES EL CISNE

NOUESPAI

FOTOGRAFIES GALERA

MANIKURAME

CARNISSERIA ANGEL

CELLER MARINA

RELLOTGERIA I JOIERIA RAMON CARNÉ

365 FORN DE PA

TALLER FORNS DE PA

KIA

 

 

 

Llegir notícia
Enlluerna’m!! Fes brillar el teu establiment Comercial.
22 de Novembre de 2019

ENLLUERNA’M!! FES BRILLAR EL TEU ESTABLIMENT AQUEST NADAL

Des de l’Eix Comercial de la Marina hem organitzat un taller d’aparadorisme ENLLUERNA’M!! FES BRILLAR EL TEU ESTABLIMENT AQUEST NADAL   el  19 i 20 de nombre a l’Espai Quimica que té com objectius:
OBJECTIUS:
  • Dissenyar una bona campanya d’impacte visual nadalenca.
  • Crear espais d’exposició atractius i nadalencs a l’interior del comerç.
  • Conceptualitzar i homogeneïtzar la campanya nadalenca en tot el comerç i la seva difusió.
  • Crear experiències per a la seva clientela durant les festes de Nadal.

CONTINGUTS:

  • Tendències i estils: tants com puguis imaginar….Quin és el meu?
  • Atrezzo i elements  visuals del comerç que fan Nadal.
  • Cartelleria publicitària, de preus i embolcalls més idònia per la campanya de Nadal.
  • Uniformitat i estètica del missatge visual.

MODALITAT:

  • Es tracta d’una proposta formativa molt pràctica, en que la implicació i participació dels assitents és bàsica.
  • Durada: 2 sessions de 2 hores. La Primera combinant teoria i pràctica i la segona totalment pràctica.
  • DIY- Fes t’ho tu.

La imatge que transmet una botiga és fonamental a l’hora de segmentar el nostre mercat.  El petit comerç és el que genera l’ambient en els nostres carrers, i com a tal l’hem d’ajudar a trobar el camí adequat.

Llegir notícia
Òpera al comerç, un passeig líric de botiga a botiga.
28 d'Octubre de 2019
Òpera al Comerç, un passeig líric de botiga a botiga.
10 botigues de l’Eix Comercial la Marina el proper dijous 7 de novembre  es convertiran en l’escenari per l’actuació de cantants d’Òpera que interpretaran diverses àries i cançons napolitanes, relacionant cada peça lírica amb l’activitat del comerç que acull l’actuació.
-La Placeta d’en Manu, Pa i café més que Bó, Calzados Cisne, Restaurant Lys, Mavi Moda i Complements, Món Ànimal, Celler la Marina, Casa Patry, Farmàcia Ortopèdia Zona Franca, Bayot Collado, S.L
Totes les actuacions començaran de forma simultània a les 17.30h i es repetiran cada 15 minuts fins a les 20.30h, facilitant, així, el passeig de botiga a botiga, a tots aquells que vulguin escoltar les diferents peces i fer la ruta sencera.

Dur l’òpera allà on no arriben els grans teatres i les grans produccions, treballant colze a colze amb persones que estimen la lírica com nosaltres”

Entre els cantants participants al programa Òpera al Comerç cal destacar les veus que en l’edició anterior van robar el cor a milers de veïns que, de tota la ciutat, van apropar-se als comerços on ella cantava per escoltar-la una estoneta, com la soprano Charo Tris, a més a més de les sopranos Charo PicazoAlina Furman, Mireia Dolç, els barítons Joan Sebastià Colomer Fernando Álvarez i el contratenor Sergio Monsalve. Noves incorporacions com Natasha Tupin o Sara Bermúdez, entre d’altres, aniran desgranant també petites joies de la lírica el proper dijous 7 de novembre envaïts per la fusió d’òpera i el comerç de proximitat de la ciutat.

Podeu recórrer tot el barri escoltant bona música.

Llegir notícia
“La Marina Tapea”
28 d'Octubre de 2019

Arriba la tardor, torna “la Marina Tapea” ,  des del 8 al 29 de novembre gaudeix cada divendres de 19.00h a 23.00h d’una Tapa + Beguda per tan sols, 2.45€.
Deixa’t sorprendre pels diferents sabors de les millors tapes fetes pels locals de restauració  de la Marina. (La Placeta d’en Manu, Jojoto, Enric i Pau, Bar Paddok, Bar Jueves 5, Bar Rte Xinés Lys,, la Taberna del Conde, Casa Patry).

Empleneu el passaport que us lliuraran en els establiments participants a “La Marina Tapea”, vota la teva tapa preferida i participar en el sorteig d’una estada d’hotel, a l’Hostal Estrella de Rupit (habitació doble superior i esmorzar inclòs) per a dues persones. Per participar has de fer la ruta completa ’La Marina Tapea’.

Una vegada finalitzada la ruta, es farà el recompte de vots, i s’otorgarà un reconeixement a la tapa més votades.  Activitat organitzada pels restauradors de la Marina i l’Associació de Comerciants la Marina.

 

Llegir notícia
Espais Liles
9 d'Octubre de 2019

Ets dona i et sents assetjada?  Saps qué són Espais Liles??

• T’insulta i et menysprea.
• T’amenaça.
• Et controla.
• T’agredeix físicament o psicològicament.
• Vigila i controla què fas i et diu amb qui pots parlar i amb qui no.
• Et controla econòmicament i t’amenaça de fer-te mal a tu, a persones properes a tu o fins i tot als fills/filles.
• T’humilia davant d’altres persones.
• T’obliga a fer coses que tu no vols fer, com per exemple mantenir relacions sexuals.
• Trenca coses a casa per intimidar-te.
La Taula de Dones de la Marina enguany ha engegat el projecte Espais Liles amb la col.laboració dels comerciants associats de la Marina amb l’objectiu de l’eradicació de la violència de gènere als barris de la Marina per ajudar i assessorar a la dona.
Comerços  Espais Liles als que us  podeu adreçar:
1. Art i Decoració, c/Mineria, 17.
2. Centre d’infermeria i podologia, Mineria, 17.
3. Zas!Cake c/ Mare de Déu de Port, 272.
4. Mavi Moda i Complements, c/ Mare de Déu de Port, 262.
5. Calçats Jubel, c/ Mare de Déu de Port, 252.
6. Llar d’infants Els Gegants, Passeig de la Zona Franca, 168.
7. ITC SYSTEM, c/Mare de Déu de Port, 305 (plaça de la Mediterrrània).
8. Celler la Marina, c/  L’Aviador Duran, 1.
9. Nou Espai, Passeig de la Zona Franca, 179.
10. Bayot Collado, S.L. c/ Mare de Déu de Port, 168.
11. Cristales y Tachuelas, c/  Foneria, 43.
12. Farmàcia Barenys, passeig de la Zona Franca, 122.
Les víctimes poden refugiar-se i rebre l’atenció oportuna per part dels comerciants ja qué, ells han estat formats per la Taula de Dones de la Marina per saber com han d’actuar en cada cas.
Els 12 establiments es poden identificar amb el distintiu d’Espais Liles.
Llegir notícia
El tinent alcalde de Seguretat de l’Ajuntament visita al patronat de Barcelona Comerç
23 de Setembre de 2019
El Patronat de @eixos_bcn ens vàrem reunir el Passat dijous 19 de setembre amb el tinent alcalde de Seguretat de l’Ajuntament de Barcelona, el Sr Albert Batlle.
Es van tractar els temes que ens preocupen als eixos comercials de Barcelona.
És el cas de Seguretat. Per això, i amb la intenció de conèixer de primera ma el programa previst en aquesta matèria pels propers anys, vam rebre la visita del nou regidor de Prevenció i Seguretat.
Volíem saber de primera ma quina és la millor manera de preservar i vetllar per la seguretat dels carrers i barris de casa nostra i voliem fer arribar, també les nostres inquietuds.
Per que una ciutat viva és una ciutat amb comerços oberts, carrers segurs i veins tranquils. I nosaltres sempre estarem al costat d’aquells que treballin per mantenir viva la ciutat de Barcelona.
 
#fentbarrifemciutat
#comerçdelamarina
#comerçdeproximitat
#comerç
#seguretat
#albertbatlle
Llegir notícia
Comprant a l’Eix comercial de la Marina, tindrem un barri millor!
17 de Setembre de 2019

Cada dia l’Associació de Comerciants de la Marina treballem per:

  • Defensar i representar els interessos del comerços associats davant l’administració.
  • Millorar el barri, si MILLOREM l’entorn, millorem la qualitat de vida del barri i, per tant, tothom en surt beneficiat, veïns i comerciants.
  • Crear sinèrgies entre els establiments associats.
  • Estem en contacte permanent amb els responsables de seguretat, de manteniment i de mobilitat del Districte.

Els comerços donen vida al barri:

  • Perquè aporten vida al barri.
  • Perquè il·luminen els carrers
  • Pequè es preocupen dels nostres avis. (Projecte Radars)
  • Perquè col·laboren en activitats del barri.
  • Perquè donen aixopluc a les dones després d’una agressió masclista a la via pública. (Projecte Espais Liles)
  • Perquè et donen un tracte personalitzat.

És responsabilitat de tots, dels establiments i dels emprenedors formar part de l’eix Comercial. I també és responsabilitat de tots els veïns, comprar al nostre barri, evitant el tancament d’establiments, i empobrint-nos tots plegats.

Saps quins serveis oferim a l’Eix comercial de la Marina?

  • Informació i assessorament constant.

T’informarem en tot moment de la normativa de comerç (horaris comercials, vendes especials, etiquetatge…). Estaràs al dia de totes les novetats del teu sector, així com coneixeràs tots aquells aspectes imprescindibles per donar el millor servei i estar el dia de tot el que passa al nostre barri!

  • Cursos de formació gratuïta

És important formar-se per ser competitiu com a empresa en un món tan canviant. Amb  la nostra formació i amb els millors professors us donem eines per ajudar-vos a millorar el dia a dia del vostre comerç.
Estudiants en practiques
 al vostre negoci, sempre supervisalts per un tutor.

  • Campanyes i Fires

L’Associació de Comerciants organitza diverses campanyes i una mostra comercial on participa tot el comerç del barri de la Marina:

Fira Marinera i de Pagesia.

La ruta de la tapa (La Marina Tapea).

la Marina Shopping Festival (Black Friday).

L’aparador Misteriós.  

Sant Jordi.

l·luminació Nadalenca.

Pare Noel.

Resol l’enigma.

Òpera al Comerç.

BCN Shopping and Shooting.

Defensor del client.

Espais Liles.

Projecte radars.

Logotip Q de Quaitat.

Agenda de l’any, bolígraf i caramels.

Sortejos de Nadal.

Comerç Accessible.

  • Presència a la Web, xarxes socials i al Diari la Marina

Incorporarem el teu establiment dins el directori de botigues de la nostra web corporativa i tindries presència del teu comerç mensualment al Diari gratuït la Marina. Difusió dels establiments associats en les xarxes socials.

  • Cursos en comunicació

No saps on posar anuncis? Vols estar present a les xarxes i no saps com? T’oferim assessorament i cursos gratuïts en comunicació, publicitat i xarxes socials perquè les teves campanyes siguin eficaces.

  • Borsa de Treball

Busques una persona pel teu establiment i no saps per on començar? T’ajudem a trobar el candidat ideal.

  • Ajuts i subvencions

T’informem i et tramitem ajudes i subvencions per al comerç. Contacte directe amb les institucions administratives sobre qüestions que puguin afectar al soci (seguretat, mobilitat, urbanisme…)

I molt més!!!

Apunta’t!!! www.comerciantslamarina.cat

Llegir notícia
Nous cursos de formació
1 de Juny de 2019

És important formar-se per ser competitius com empresa en un món tan canviant. Gràcies a la nostra formació amb els millors professors, us donem eines per ajudar-vos.

  • Cursos d’informàtica.

Programa d’assessorament en estratègia empresarial per a comerços i serveis de proximitat.

  • Curs d’aparadorisme.
  • Assessorament individualitzat a comerços de proximitat.

Si necessites assessorament per al teu comerç, amb el programa Comerç a punt pots tenir 12 hores d’assessorament professional in situ al teu establiment sobre estratègies de venda, aparadorisme, fidelització, màrqueting, gestió de clientela o comptabilitat, entre altres temàtiques. Les 12 hores d’assessorament tindran lloc a l’establiment, en les hores concertades entre el sol·licitant i l’empresa assessora, entre el 15 de juny i el 30 de novembre de 2018.

Si tens un establiment comercial a Sants-Montjuïc i necessites assessorament, omple el formulari explicant la teva situació i en quin àmbit et cal suport. Seixanta comerços van participar en l’edició de 2017 i van fer una valoració del programa de 9,2 punts sobre 10.

Pots omplir el formulari fins al 12 de juny a les 13h, pocs dies després notificarem quins seran els establiments on es realitzaran els assessoraments, un cop feta la valoració de sol·licituds. Es valoraran especialment les sol·licituds dels establiments que pertanyin a associacions de comerciants, participin en activitats del territori o projectes socials, així com els comerços emblemàtics i aquells que desenvolupin un ofici.

Comerç A Punt és un programa de l’Ajuntament de Barcelona per a l’enfortiment del teixit comercial dels barris de Barcelona. Està impulsat per Direcció de Comerç i Barcelona Activa, en col·laboració amb els Districtes de la ciutat. El 2017 es va desenvolupar a 60 establiments de Nou Barris, Sant Andreu, Ciutat Vella i Sants-Montjuïc. Enguany, Horta-Guinardó i Sant Martí es sumen al projecte. En cadascun d’aquests districtes, 20 establiments rebran assessorament.

Per a més informació, pots enviar un correu electrònic a proximitat@barcelonactiva.cat o trucar al 934.019.760.

També adjuntar l’enllaç de la web: https://empreses.barcelonactiva.cat/web/es/comerc-a-punt.

Llegir notícia
L’Associació de Comerciants la Marina presenta la seva nova Junta
29 de Maig de 2019

El passat 2 de maig, després de quatre anys els comerciants de la Marina van celebrar una nova assemblea on es va escollir a les persones que a partir d’ara formaran part de la Junta de l’Associació de Comerciants la Marina.

La nova Junta està formada per un total de 6 membres; 4 dones i 2 homes i 3 socis col·laboradors:

Membres de la Junta:

  • Mei Màrquez Presidenta. (Art i Decoració)
  • Ramon Carné Vicepresident. Rellotgeria i Joieria Ramon Carné).
  • Rosa Belda. Tresorera. (Celler la Marina).
  • Ramiro López. Secretàri. (Drogueria Ramiro).
  • Marisa Belmonte. Vocal. (Centre d’infermèria i Podología).
  • Anna Tomàs. Vocal. (Calzados Cisne).
  • Javier Bofill. Vocal. (Consultor Tributari i Comptable).

Socis col·laboradors:

  • Esther Màrquez
  • Dolors Torelló.
  • Elena García Romero

La Presidència d’Ivan Ruiz Damas va fer el traspàs simbòlic de les competències del comerç de proximitat dels barris de la Marina.

La Presidenta actual, Mei Màrquez té com objectius:

  • La promoció de tota mena de projectes i activitats orientades a afavorir el ple desenvolupament del comerç de proximitat de la Marina en els ordres social, econòmic i cultural amb el suport de Barcelona Comerç.
  • Promoure un millor nivell de relació, per tal de millorar l’entesa
    entre el comerç i el seu entorn humà.
  • Prestigiar el comerç de la Marina com activitat social perquè
    sigui valorada.

La nova Junta entra amb “moltes ganes” el Comerç de la Marina és
una gran família, ara som nosaltres, però som molta gent amb
voluntat d’estar units i treballar plegat pel comerç de la Marina.

Llegir notícia
Fira Marinera i de Pagesia
10 de Maig de 2019

El passat diumenge 4 de maig, el Passeig de la Zona Franca es va convertir en l’escenari del que ha esdevingut un dels principals esdeveniments de l’any als barris de La Marina: la Fira Marinera i de Pagesia. I és que el barri s’omple de vida amb la multitud de veïnes, veïns, botiguers i botigueres, gent gran, infants, comerciants i entitats del barri que surten al carrer per a conèixer-se entre si, per a conèixer millor la realitat del seu barri i per a passar una bona estona.

Els veïns que van decidir apropar-se una estona a la Fira van poder visitar fins a 65 paradetes agrupades entorn a 3 eixos. El primer, l’eix comercial: el petit comerç del barri. El segon, l’eix gastronòmic, amb nombrosos bars i restaurants per a poder degustar menjar o fins i tot quedar-s’hi a dinar. Finalment, les parades de les entitats i associacions locals presents als nostres barris, com ara l’Associació de Comerciants de La Marina, organitzadora de l’esdeveniment, o Cocemfe, ONG que treballa a favor de les persones amb discapacitat.

Pel que fa al comerç, van sortir al carrer els petits comerços del barri (sabateries, botigues de moda, botigues de joguines…), però també comerciants especialitzats en fires de carrer que venien alimentació tradicional com ara formatges, embotits i productes que es podrien trobar tradicionalment en una fira de poble. De fet, aquest és l’element temàtic escollit per l’organització d’aquesta Fira Marinera i de Pagesia, amb l’objectiu d’apropar els veïns al teixit associatiu i comercial del barri, però amb una mirada als seus orígens. Uns orígens que molt tenen a veure amb, d’una banda, la pagesia i les masies (com la de Cal Xarricó, Cal Taronger, Cal Campà…), i de l’altra, el barri de pescadors, la platja de Can Tunis i el far.

A banda d’això, també s’hi van celebrar activitats durant tot el dia. Es va habilitar un escenari pel qual van passar des de ‘bailaoras’ de música flamenca fins a infants protagonitzant una obra de teatre. Va haver-hi tot tipus d’espectacles, de danses urbanes, de country, actuacions musicals i fins i tot un recital de poesia. També hi va haver activitats per als més petits, que podien participar en tallers de música i es podien pintar la cara gratuïtament si anaven disfressats amb motius mariners o de pagesia. La Fira també va exposar una col·lecció de fotografies i textos amb la temàtica dels orígens de La Marina.

L’edició de la Fira d’enguany va estar marcada per la gran afluència de veïnes i veïns, sobretot a mig matí i al migdia, que venien a gaudir de les activitats i el bon temps. I és que durant bona part del dia el sol va imperar, a diferència de la Fira de l’any passat, passada per aigua.

Mei Márquez, presidenta de l’Associació de Comerciants; Abdó Florencio, president de la Coordinadora d’Associacions veïnals i Comerciants; Sergi Biete, director de zona d’Agbar i Laura Pérez, Regidora del districte de Sants-Montjuïc i LGTBI a la ciutat, van inaugurar l’acte i tots plegats van posar en valor l’impuls i els beneficis que genera el comerç de proximitat. “Vida al carrer, benefici mutu, millor qualitat i un tracte més amable als clients” van ser algunes de les característiques que van ressaltar.

La Marina FM (102.5) també va ser present a la Fira amb una carpa que acollia un estudi amb micròfons per a viure el dia a peu de carrer, vam entrevistar els comerciants de moltes botigues i serveis que s’ofereixen a La Marina. Però també van passar cares conegudes com l’exministre i exalcalde de L’Hospitalet de Llobregat Celestino Corbacho, incorporat com a independent a la candidatura de Manuel Valls a l’alcaldia de Barcelona o Laura Masvidal, dona de l’exconseller empresonat Joaquim Forn, que va signar llibres de la mà d’Òmnium Cultural, que també va muntar una paradeta a Plaça Marina.

Llegir notícia
El comerç del barri surt al carrer. Mostra de Comerç fira Marinera i de Pagesia
10 de Maig de 2019

El proper dissabte 5 de maig l’Associació de Comerciants la Marina organitza la 17a Mostra de Comerç.  La Fira Marinera i de Pagesia recordarà els orígens mariners i de pagès del nostre barri , Can Tunis, barri de Pescadors, el far i la platja, joc d’esbarjo d’estiu dels nostres avantpassats, les masies de Cal Xarricó, Cal Taronger, Cal Campà…..

Serà una gran festa per a tot el barri, amb paradetes, restaurants, música i espectacles per a totes les edats!

Us animem a venir i a participar-hi per conèixer de més a prop el comerç del nostre barri, gaudir de la festa, passejar, comprar, tastar… Tot plegat al voltant del centre neuràlgic del barri, al passeig de la Zona Franca  on des de les 10.00h del matí podrem trobar fins a 65 parades dividides en diferents sectors. En un d’ells podreu trobar-hi el millor dels nostres comerços per poder aprofitar les millors ofertes. Si voleu descansar o teniu gana, pareu al sector gastronòmic, amb bars, restaurants. I si voleu conèixer encara més a fons la realitat del nostre barri, pareu a les parades d’associacions i entitats de la Marina.

I aquí no s’acaba tot, ni molt menys! A més, hi haurà, espectacle infantil,  danses urbanes de Lola feet dance, exhibició de ball del Centre Cultural d’Estrelles Altes, Master Kangoo Club EnerGYAS, Zumba de Muévete a tu ritmo, Zumba Kids de Eva, taller de salaons amb la col·laboració de la Confraria de Pescadors, exposició fotogràfica  dels orígens de la Marina, taller de sabons a càrrec del Centre d’educació especial de Nostra Senyora de Montserrat , artesania del Boixet, col·laboració de l’AAVV Estrelles altes, taller de Coolrecycling i per acabar-ho de rematar, a les 18.30 h arribarà el grup d’havaneres “Grup Folk Montjuïc” amb degustació de rom  que posarà el punt final a la jornada.

Els nens i nenes que vinguin disfressats amb motius mariners o de pagesia podran pintar-se la cara  gratuïtament.

Us convidem a gaudir d’un dia de primavera amb el comerç del barri. Us hi esperem.

Llegir notícia
Els anhels dels comerciants de la Marina cara a les Eleccions Municipals 2019
9 d'Abril de 2019

El comerç de proximitat de Barcelona dinamitza la ciutat i la manté viva alhora que  és un impulsor econòmic .  Genera el 14.5% de l’ocupació, el 15% del  PIB i el 21.9% del teixit empresarial.

És proper perquè pots fer les teves compres freqüents a sota de casa i és sostenible perquè no has d’agafar el transport públic ni privat per arribar-hi.

Són especialistes del producte que venen  i  en els serveis que realitzen ja que són experts de la matèria.

Si compres a la botiga del teu barri estàs ajudant a millorar l’economia de la teva ciutat i els veïns.  Comprant en les botigues de la Marina saps que els teus diners es queden a la teu barri.

L’Associació de Comerciants la Marina ofereix molts serveis als comerciants però també pensa que si millora l’entorn, millora  la qualitat de vida del barri, i per tant tothom en surt beneficiat, veïns i comerciants. L’Associació de comerciants la Marina està atenta a qualsevol incident que passi al barri: voreres en mal estat, manca de punts de llum, necessitats de poda d’arbres, incidències de seguretat, manca de zones de càrrega i descàrrega, necessitats de mobilitat i tot allò que pugui preocupar als comerciants.

Tenen contacte permanent amb els responsables de seguretat de manteniment i de mobilitat del Districte.

El comerciants  de la Marina tenen diverses inquietuds ara que s’apropen les eleccions Municipals, i es reuneixen amb els  diferents partits polítics per demanar tot allò que volen per la Marina.

Volen un barri digne, una remodelació integral del passeig de la Zona Franca, ( que sigui amable per poder passejar i gaudir de l’entorn ),  una Escola Naval especialitzada, enfocada a les necessitats professionals del Port de Barcelona, més seguretat als carrers, Hotels, accés a vivendes per a la gent jove del barri, vivenda pública i privada entre d’altres….

Mei Màrquez, propietària de l’establiment  Art i Decoració, Presidenta  en funcions de l’Associació de Comerciants la Marina comenta que  té l’esperança  que els governants de la ciutat en prenguin bona nota de tot allò que els hi hem fet  arribar per fer de la Marina un barri millor i alhora enfortir el nostre comerç.

Llegir notícia
La GRANJA ELENA guanyadora de la II edició dels Premis Barcelona Restauració
10 de Març de 2019

La GRANJA ELENA ha estat la  guanyadora de la II edició dels Premis Barcelona Restauració  amb la categoria Qualitat Gastronòmica,  se’ls premia per l’ampli recorregut gastronòmic avalat pels clients, tractament de producte de proximitat amb un valor qualitatiu i especialització en una proposta gastronòmica a la ciutat.

Des de l’Associació de Comerciants la Marina volem felicitar a tot l’equip de la Granja Elena. Moltes felicitat per tota la feina que feu!!!

Llegir notícia
El Pare Noel visita el barri de la Marina de la mà dels comerciants
28 de Desembre de 2018

Per tercer any consecutiu el barri de la Marina va rebre una visita molt especial.  El Pare Noel  i els seus ajundants els Mainarons . Els comerços associats van repartir durant els dies previs la carta del Pare Noel als més menuts de la casa, alguns ja venien preparats de casa amb tots els seus desitjos i pels més despitats,  la Mainarona Marisa Stinga de CoolRecycling va impartir un  taller de postals nadalenques.

Una gran filera de nenes i nens acompanyats per mares, pares, avis i àvies va romandre des de les cinc de la tarda fins passats dos quarts de nou, quan ja no quedava ningú per entregar el seu escrit.

A la pregunta de si s’havien portat bé per rebre tot allò que demanaven, tota la canalla responia amb un sí rotund, tot i que les mares s’ho pensaven més i el mateix Pare Noel. “És meravellós, tots són molt bons, però jo crec que alguna mentideta m’han dit”.

També un tió gegant, que al ritme del “Caga tió, tió de nadal” i a cop de bastó, sorprenia als més petits amb piruletes.

A més, cinc veïnes del barri es van oferir voluntàries per repartir una xocolata calenta amb melindros. Va ser una tarda d’allò més completa organitzada pels comerços associats a l’Associació de Comerciants de la Marina  i amb la col·laboració de les entitats com La Cadena d’Estrelles Altes, (Vicenç Larrotcha ), Artistes de la Marina, (Diego Egea), La Unió d’Entitats, Aigües de Barcelona i la Fundació Barcelona Comerç.  L’acte es va organitzar el divendres 21 de desembre.

Llegir notícia
Tornen els premis restauració
1 de Desembre de 2018

L’Ajuntament de Barcelona ha convocat la segona edició dels premis Barcelona Restauració, que tenen com a objectiu reconèixer la tasca feta per restaurants de barri que hagin destacat al llarg de l’any 2018 per tenir un fort vincle amb el barri, o per contar amb valors com la integració, la qualitat de vida, la innovació i l’adaptabilitat als nous temps. Les candidatures per optar al premi es poden presentar fins el dia 10 de gener de 2019.

Els Premis consten de tres modalitats:

  • Qualitat gastronòmica (producte): Es premia l’ampli recorregut gastronòmic avalat pels clients del barri i les seves institucions. Tractament de productes de proximitat amb alt valor qualitatiu. Especialització en una proposta gastronòmica única a la ciutat.
  • Integració en el barri (social): Identificació del restaurant amb les particularitats de l’entorn. Foment de la sociabilitat i creació de riquesa a la zona. Reconeixement de la població com a nucli social de referència.
  • Local notori o innovador (establiment): Utilització de tècniques innovadores en la proposta gastronòmica. Local singular pel seu concepte o per la seva trajectòria històrica. Establiment notori per la seva originalitat.

Poden presentar candidatures al premi: els mateixos establiments, els membres de la comissió de candidatures de cada districte, les associacions de comerciants, associacions de veïns, i les entitats i associacions sense afany de lucre del sector de restauració.

Les sol·licituds per participar en la convocatòria de la 2ona edició del premi s’han de presentar:

  • Presencialment, a les Oficines d’Atenció al Ciutadà (OAC) dels districtes, o a l’oficina situada a la Plaça Sant Miquel.
  • Directament a la bústia de correu del premi: premisbcnrestauracio@interprofit.org

Documentació a presentar

  • Un formulari, que consta d’un full de proposta de candidatura. S’ha d’omplir en la seva totalitat i inclou una autorització a l’Ajuntament per comprovar i acreditar els requisits de la convocatòria.
  • Una memòria explicativa de la iniciativa, l’establiment o la trajectòria professional, acompanyada si és possible de fotografies, articles de premsa o altres documents que aportin més informació sobre la candidatura presentada.
  • Les dades de contacte de l’establiment, telèfon i adreça, i del propietari o representant, a més de dades a les xarxes socials de l’establiment.

El veredicte del Jurat es donarà a conèixer en un acte que se celebrarà durant el Primer trimestre de l’any 2019.

Llegir notícia
Comprant a les botigues associades pots gunayar d’un viatge per a dues persones a una ciutat Europea
23 de Novembre de 2018

Tornem a tenir el Nada aquí! I, com que dies com aquests cal celebrar-los com cal, l’Eix Comercial de la Marina us presenta el Sorteig de Nadal.>

Sortegem un viatge per a dues persones a una ciutat Europea(per un import màxim de 500€).

La mecànica és molt senzilla. T>othom que compri a les botigues associades haurà de dipositar el seu tiquet de compra (amb el seu nom i el telèfon) a les urnes que hi ha repartides als diferent establiments de l’eix. El sorteig se celebra durnta els primers dies de gener en directe a través de la Marina FM, al 102.5.

Llegir notícia
Els comerços de la Marina es van vestir de gala amb Òpera al Comerç
15 de Novembre de 2018

10 establiments de l’Eix Comercial la Marina el passat divendres 29 de juny  es van vestir de gala, es van  convertir en l’escenari per l’actuació de cantants d’opera que van  interpretar diverses àries i cançons napolitanes, relacionant cada peça lírica amb l’activitat del comerç que va  acullir l’actuació.
Els veïns i veïnes van poder recórrer tot el barri escoltant bona música.

Per aquesta activitat, Barcelona Comerç i l’Associació de Comerciants la Marina van  comptar amb la col·laboració d’Òpera Jove de Catalunya, entitat integrada per persones vinculades al món de la lírica des de molts àmbits diversos i que treballa en la difusió de l’òpera a casa nostra, potenciant, de forma destacada, el nou talent líric català.

Entre els cantants qué van participants al programa Òpera al Comerç cal destacar, el contratenor Sergio Monsalve, la mezzosoprano Andrea Orjuela, la soprano Charo TrisFernando Álvarez i Toni Galera, al costat de noves veus i estudiants del Conservatori del Liceu i de l’ESMUC, com el colombià César Cortés, recent Premi de la Lírica al Reial Cecle Artístic.

 

Les botigues associades de l’Eix Comercial la Marina a on es va poder sentir opera en el seu comerç  vàren ser:

Art i Decoració, Drogueria Ramiro, Zapateria Jubel, Papereria Navarro, Josaòptics, El Taller (Forn de Pa), Daniel Fernández, Taller de l’Àngels, Papereria Lage,Joieria Ramon Carné.

El comerciants han valorat molt positivament aquesta activitat per vincular el comerç amb la cultura i esperem repterir l’experiència pel proper any.

Òpera al Comerç vol, d’aquesta manera, apropar aquest gènere líric a tots els ciutadans de la ciutat, a més de reforçar el coneixement del comerç de proximitat de Barcelona.

Llegir notícia
Vols guanyar 1.000€??
20 de Novembre de 2017

Enguany fer les compres de Nadal en el comerç de proximitat, té més premi que mai. Sí, sí pots guanyar fins a 1.000€.

Tornem a tenir Nadal aquí! I com que dies com aquests cal celebrar-los com cal, Fundació Barcelona Comerç i l’Associació de Comerciants la Marina, estem contents de presentar-vos el nostre Sorteig de Nadal*.

Des del dia 23 de novembre i fins el dia 31 de desembre (inclòs) tothom que compri a alguna de les botigues associades als Eixos Comercials, membres de Fundació Barcelona Comerç, rebrà una butlleta de participació pel nostre Sorteig de Nadal. Tantes butlletes com compres es facin durant aquestes 5 setmanes!

El nostres 21 guanyadors seran els propietaris de la butlleta que coincideixi amb el número guanyador del Primer Premi de la Grossa de Cap d’Any, del 31 de desembre.

Els flamants guanyadors del Sorteig de Nadal de Fundació Barcelona Comerç disposaran de 10 dies naturals per contactar-nos i poder fer-li lliurament del premi.

I el premi? 1.000€ en vals de compra per cadascun dels 21 guanyadors (un per cadascun dels nostres 21 Eixos Comercials) a gastar el dissabte, 13 de gener 2018 (tot un dia de compres J) a les botigues associades a l’Eix Comercial que ha lliurat el premi.

Llegir notícia
Black divendres
17 de Novembre de 2017

Arriba la Black Divendres,  als comerços de proximitat dels barris de la Marina. Obren la temporada de la campanya de Nadal amb  descomptes de fins al 50% . El divendres 25 i el dissabte  26 de novembre  celebrem la BLACK DIVENDRES!!!, donarem el tret de sortida amb l’encesa de llums de Nadal . Aprofiteu l’ocasió!!!

Les botigues que participen en la BLACK DIVENDRES són:

  • DROGUERIA FELI, Carrer dels Alts Forns, 74, OFERTA: 2X5€, 3×5€, 3X10€
  • PA I CAFÉ MÉS QUE BO, Carrer Mineria, 18, entrepà i cafè 2€
  • LA LLUNA DE MEL, Carrer Enèrgia, 34
  • CALÇATS JUBEL, Carrer Mare de Déu de Port, 252, 10% I 20% de descompte
  • ZAS CAKE, Carrer Mare de Déu de Port, 272, 10% de descompte i un sorteig d’un pastís.
  • ART I DECORACIÓ, Carrer Mineria, 17, 10% de descompte.
  • PERRUNIS, Carrer Mineria, 17, 20% i 30% de descompte.
  • MÓN ANIMAL, Carrer Foneria, 43
  • PERRUQUERIA DANI, passeig Zona Franca, 162
  • WALA, Passeig Zona Franca,191, 10%,20%,30%,40% de descompte.
  • ELECTRODOMÈSTIC VANWARD, passeig de la Zona Franca, 124, 5%,10%, 20% de descompte.
  • BAYOT COLLADO, Mare de Déu de Port, 162,
  • ENTRE TAPES, passeig Zona Franca, 174,  20% Tapa+ Beguda
  • JOSA ÒPTICS, passeig Zona Franca, 155, 20%, 30%, 40% i 50% de descompte.
  • PAPERERIA LAGE, Alts Forns, 72, 20%,30%40% i 50% de descompte.
  • PAPERERIA NAVARRO, passeig de la Zona Franca, 181, 10% de descompte
  • TUCERRAJERIA.COM, passeig de la Zona Franca, 173 10% de descompte.
  • JOIERIA RAMÓN CARNÉ, Aviador Ruiz de Alda, 8, 10% de descompte.
  • CELLER MARINA, Aviador, Durán, 2
  • ROBA AMIGA, carer, _Mare de Déu de Port, 337, 10% i 20% de descompte
  • MULTIOPTIQUES, carrer Mare de Déu de Port, 252
  • CALZADOS CISNE, passeig de la Zona Franca, 220, 10% i 20% de descompte.
  • FARMACIA CUSCÓ, passeig de la Zona Franca,162, 10% i 20% de descompte.
  • DROGUERIA RAMIRO, passeig de la Zona Franca, 228
  • CENTURY 21, carrer Foneria,33 Gratuït el el certificat d’eficiència enèrgetica i cerula d’habitabilitat.
  • MI PELU, carrer Foneria, 3, tractament de keratina gratuït.
  • 365. CAFÉ, carrer, Mare de Déu de Port, 271, Alts Forns,379 i passeig de la Zona Franca.
  • JOIERIA LURA, Alts Forns, 75
  • NOU ESPAI, Passeig de la Zona Franca, 177
  • 365. CAFÉ FORN DE PA I DEGUSTACIÓ, carrer Mare de déu de Port, 271
  • 365. CAFÉ FORN DE PA I DEGUSTACIÓ, carrer Mare de déu de Port, 379
  • 365. CAFÉ FORN DE PA I DEGUSTACIÓ, passeig de la Zona Franca, 179
Llegir notícia
La Marina Tapea
25 d'Octubre de 2017

Arriba la tardor, torna la Marina Tapea,  des del 27 d’octubre fins a l’1 de desembre gaudeix cada divendres d’una Tapa + Beguda per tan sols, 2.40€.

Deixa’t sorprendre pels diferents sabors de les millors tapes fetes pels locals de restauració  de la Marina. Vota la teva tapa preferida i si fas la ruta sensera podrás guanyar un sopar per a dues persones al local amb les millor valoracions dels consumidors.

Llegir notícia